Skip to the content

Hoe kunnen we je helpen?

  • Wond-, stoma, en continentie- en diabeteszorg

    Maandag t/m vrijdag 08.00 - 18.00 uur
    0800 - 244 55 66

    Direct contact met kantoor Leeuwarden?
    0800 - 280 04 09

  • Compressietherapie en orthopedie

    Maandag t/m vrijdag 08.00 - 18.00 uur
    088 - 008 58 88

Backoffice-medewerker verpleegkundige binnendienst

Voor ons verpleegkundig team te Haarlem zijn we op zoek naar een:

Backoffice-medewerker verpleegkundige binnendienst
28-32 uur per week

(na inwerkperiode deels vanuit huis werken mogelijk)


Even kennismaken
Werken bij Mathot betekent werken bij een informeel familiebedrijf met historie. Mathot is meer dan een eeuw merkonafhankelijk leverancier van medische hulpmiddelen op het gebied van stoma-, wond-, continentie-en diabeteszorg en compressietherapie en orthopedie. Naast leverancier treden we op als de verbindende schakel tussen zorgprofessional en de gebruiker. Met meer dan 150 medewerkers bedienen we onze klanten, van particulieren tot zorgverleners, vanuit het hele land.

Wat ga je doen?
Samen met je collega’s van het verpleegkundig team beantwoord je dagelijks telefonische vragen, waarbij je gericht bent op het analyseren, adviseren en instrueren van onze gebruikers op het gebied van wond-, continentie- en, stomahulpmiddelen. De afdeling bestaat uit een enthousiast en gedreven team van backofficemedewerkers, verpleegkundigen in de binnendienst en verpleegkundig consulenten in de buitendienst. Met elkaar streven wij naar een optimaal serviceniveau.

Binnen deze dynamische afdeling zorg je onder supervisie van de verpleegkundige(n) voor het uitvoeren van de volgende activiteiten:

  • het correct aannemen en verwerken van de zorgvraag van voorschrijvers;
  • het correct en efficiënt verwerken van administratieve orders;
  • het opstellen, bijhouden en monitoren van zorgplannen volgens de geldende afspraken tussen Mathot en zorgverzekeraars (eventueel in overleg met een verpleegkundig collega);
  • het actief luisteren naar onze klanten en hen met tact en inlevingsvermogen te woord staan;
  • het deelnemen aan de beschikbaarheidsdienst voor noodgevallen buiten kantoortijden (wisseldienst);
  • het beantwoorden van vragen van collega’s op onze afdelingen Klantenservice en Backoffice.

Na een gedegen inwerkperiode ben je in staat om zelfstandig de afwisselende werkzaamheden te verrichten. Het is dan ook mogelijk om deels vanuit huis te werken. Onze werktijden zijn van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 18.00 uur. Daarnaast vind je het geen probleem om je – in overleg – in te zetten voor de beschikbaarheidsdienst buiten openingstijden.

Wat neem je mee?

  • Minimaal verzorgende IG-d
  • Drie jaar ervaring in bijvoorbeeld thuiszorg of verpleeghuis.
  • Ervaring met onze productgroepen.
  • Een gemotiveerde werkhouding waarmee je aantoont dat je zowel zelfstandig als in teamverband kunt werken.
  • Een goed inlevingsvermogen om hulpvaardig en servicegericht voor de dag te komen.
  • Computerervaring, administratief inzicht en analytisch vermogen.

Creatief op zoek naar oplossingen
Jouw drijfveren? Je bent een enthousiast, gedreven en flexibel persoon en je beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Je vindt het leuk om in een dynamische en groeiende organisatie te werken. Je bent in staat snel te schakelen tussen de verscheidenheid in werkzaamheden. Met creativiteit en initiatief ben je voortdurend op zoek naar kansen en je zet deze om in processen en acties die bijdragen aan betere resultaten voor de organisatie.

Wat bieden wij jou?
Een zelfstandige administratieve parttimebaan (28-32 uur) bij een sterk groeiend familiebedrijf met een uitstekende reputatie. Een leuk team met enthousiaste collega’s dat elkaar graag helpt ontwikkelen. En ‘last but not least’: goede secundaire arbeidsvoorwaarden en mogelijkheden tot persoonlijke groei en ontwikkeling.

Herken jij jezelf in deze persoon?
Solliciteer dan snel. Motiveer waarom jij degene bent die wij zoeken en vul dit aan met een uitgebreid curriculum vitae. Wij ontvangen jouw reactie graag digitaal t.a.v. Martin Buser, compliance & HR officer via personeelszaken@mathot.nl. Reageren kan tot vrijdag 15 juli.

Voor vragen over de vacature kan je contact opnemen met Aafke Bol-Spieard, manager verpleegkundigen, via a.bol@mathot.nl en of telefoonnummer 06-51763419.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.