Skip to the content

Hoe kunnen we je helpen?

  • Wond-, stoma- en continentiezorg

    Maandag t/m vrijdag 08.00 - 17.30 uur
    088 - 008 58 00
    info@mathot.nl

  • Compressietherapie

    Maandag t/m vrijdag 08.30 - 17.00 uur
    088 - 008 58 88
    cto@mathot.nl

Kwaliteit

Zorgprofessional aan het woord

Reggie Smith, hoofdverpleegkundige G6Noord Chirurgie, Amsterdam UMC (locatie AMC)

“Ik werk graag met Mathot samen, omdat bij Mathot de patiënt en het menselijke aspect voorop staan, net als in het AMC. Mathot is een echt familiebedrijf en zo zie ik mijn afdeling ook: als één grote familie. Onze wegen komen vaak samen, waardoor er veel persoonlijk contact is. Dit vergroot het sociale karakter van samenwerken. Doordat Mathot en het AMC altijd goed met elkaar meedenken en op één lijn zitten, leveren we optimale, kwalitatieve zorg. Ook vanwege Mathots ervaring en deskundigheid in de thuiszorg is ons partnerschap van meerwaarde. Wij kunnen in het ziekenhuis vanwege tijdsdruk zelf bijvoorbeeld wel een stukje begeleiding verzorgen en uitleg geven over stomazorg of wondzorg. Maar zodra patiënten uit het ziekenhuis zijn ontslagen, kan Mathot dit nog uitgebreider voor ons doen. Zo werken we voortdurend samen aan een betere zorgketen van zorgaanbieder en ziekenhuis waarin de patiënt centraal staat. Een ander praktisch voorbeeld: mijn verpleegkundigen kunnen dankzij de korte lijntjes heel eenvoudig via Mathot de juiste medische hulpmiddelen bestellen. Voorheen ging dat een stuk omslachtiger via formulieren en dergelijke.”

‘Ik werk graag met Mathot samen, omdat bij Mathot de patiënt en het menselijke aspect voorop staan, net als in het AMC’

“Buiten de COVID-periode om, komen we één of twee keer per jaar met een groep verpleegkundigen naar Mathot voor een rondleiding, scholing en lunch. Hierdoor leren we allemaal de mensen achter de e-mailadressen persoonlijk kennen. Dat maakt dat je op een menselijker manier met elkaar communiceert en gemakkelijker opbouwende feedback geeft als dit nodig is. Op deze manier in vertrouwen met elkaar werken aan verbeteringen, vind ik heel belangrijk.”

“Dankzij de scholingen van Mathot wordt onze patiëntenzorg beter. Ook de stageplekken die Mathot biedt, dragen hieraan bij. Verpleegkundigen krijgen tijdens hun stages mee wat er in de praktijk gebeurt nadat een patiënt het ziekenhuis heeft verlaten. Die kennis nemen ze daarna weer mee in hun dagelijkse werkzaamheden in het ziekenhuis. Zo creëren we samen win-winsituaties waar uiteindelijk vooral de patiënt baat bij heeft.”