Skip to the content

Hoe kunnen we je helpen?

  • Wond-, stoma- en continentiezorg

    Maandag t/m vrijdag 08.00 - 17.30 uur
    088 - 008 58 00
    info@mathot.nl

  • Compressietherapie

    Maandag t/m vrijdag 08.30 - 17.00 uur
    088 - 008 58 88
    cto@mathot.nl

Kwaliteit

Zorgprofessional aan het woord

Marianne Vrijsen Booms, wond/decubitusverpleegkundige polikliniek Chirurgie Flevoziekenhuis, Almere

“We zijn heel tevreden met onze samenwerking met Mathot. Mathot is benaderbaar, goed bereikbaar, klantvriendelijk en we worden snel geholpen bij de levering van nieuwe spullen. Als we in het Flevoziekenhuis op onze poli draaien, staat ons Mathot-account altijd open. Zodra een van onze verpleegkundigen met een patiënt in de weer is en deze patiënt blijkt medische hulpmiddelen nodig te hebben, dan bestelt een andere verpleegkundige intussen de benodigde spullen via de webshop van Mathot. Dit kunnen we al doende aan de patiënt laten zien en dat stelt gerust. Medische hulpmiddelen via de webshop van Mathot bestellen werkt heel fijn en vlot. Over het algemeen wordt de bestelling de volgende dag al bij de patiënt thuis afgeleverd, dus ook over de levering zijn we zeer tevreden. Voordat we bij Mathot zaten, bestelden we de hulpmiddelen via de apotheek. Zij hadden echter op een gegeven moment geen contract meer met de zorgverzekeraar en schakelden een groothandel voor medische hulpmiddelen in. Hierdoor moesten patiënten langer op hun spullen wachten. Via Mathot verloopt de levering sneller. Inmiddels krijgen we gemiddeld zeven leveringen per dag van Mathot. We zijn helemaal thuis in het online-bestelsysteem en dus gaat alles in een handomdraai. De tijdswinst die het ons oplevert, kunnen we weer goed besteden aan onze zorgverlening.”

‘Mathot is benaderbaar, goed bereikbaar, klantvriendelijk en we worden snel geholpen bij de levering van nieuwe spullen’

“Alle verpleegafdelingen in ons ziekenhuis hebben inmiddels een eigen account bij Mathot. Hiermee kan elke afdeling haar eigen medische hulpmiddelen bestellen voor patiënten die uit het ziekenhuis ontslagen zijn en thuis de hulpmiddelen nodig hebben. Al onze poli’s - waaronder dermatologie, plastische chirurgie en orthopedie - maken er gebruik van. Mathot wordt dus ziekenhuis-breed ingezet.”

“Daarnaast maken we graag gebruik van de deskundigheid van Mathot bij de nazorg van onze patiënten. Als er door thuiszorg bij patiënten thuis negatieve druktherapie wordt toegepast en wij het gevoel hebben dat dit niet helemaal correct verloopt, dan kunnen we altijd een verpleegkundige van Mathot inschakelen. Die komt vervolgens de patiënt thuis controleren en kan indien nodig aangeven wat beter kan. Wij hebben zelf niet de tijd om dat te doen, dus is het voor ons extra fijn dat Mathot de thuiszorg op deze manier optimaliseert.”

“Tot slot organiseert Mathot op kantoor bijeenkomsten over negatieve druktherapie die we graag bijwonen. Het is niet alleen leuk om daar met andere wonddeskundigen te praten, je leert ook altijd weer iets. Bovendien is het fijn om tijdens dit soort gelegenheden bevestiging te krijgen dat je je werk goed doet.”